Wniosek o ograniczenie emisji spalin w tunelu POW

spaliny

Czy wiesz, że rocznie w Polsce z powodu zanieczyszczenia powietrza umiera 50 tys. osób?
Czy wiesz, że przez tunel POW będzie przejeżdżało dziennie ponad 100 tys. pojazdów?
Czy chcesz, aby mieszkańcy Ursynowa mogli oddychać czystym i świeżym powietrzem?

Wyślij wniosek do RDOŚ!

W sierpniu Wojewoda Mazowiecki zbierał uwagi do decyzji środowiskowej w sprawie budowy POW, dziś jest ona procedowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska (RDOŚ). To nasza wspólna szansa na to, aby zmusić inwestora do wprowadzenia rozwiązań ograniczających emisję spalin, takich jak wprowadzenie i egzekwowanie „dolnego” ograniczenia prędkości wraz z ograniczeniem „górnym”, co wymusi płynną jazdę, a także montaż urządzeń oczyszczających powietrze przy wyrzutniach spalin.

Wniosek możesz łatwo przesłać za pomocą formularza poniżej:
 

Mniej spalin - POW

Szanowni Państwo,

w związku z realizacją przedsięwzięcia polegającego na „budowie drogi ekspresowej S2 – POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY na odcinku węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” – Zadanie „A” – Budowa drogi ekspresowej S2 – POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY na odcinku od węzła „Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6km”, jako mieszkaniec Ursynowa zwracam się o zobowiązanie inwestora do podjęcia wszelkich działań ograniczających emisję spalin samochodowych w tunelu POW na Ursynowie oraz przy wyjazdach z niego. Budowa tunelu POW to ogromne przedsięwzięcie, które na trwałe zmieni oblicze Ursynowa. Według szacunków w przyszłości przez tunel będzie przejeżdżało 100-120 tys. pojazdów dziennie, w tym także samochodów ciężarowych. Taki ruch może generować pokaźną ilość zanieczyszczeń szkodliwych dla zdrowia, w szczególności pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10 oraz dwutlenku azotu.

Emisja spalin samochodowych znacznie się zwiększa przy niezachowaniu płynnej jazdy, w szczególności przy regularnym przyspieszaniu i hamowaniu. W związku z tym, aby ograniczyć ilość spalin wydzielanych przez pojazdy poruszające się w tunelu, sugeruję wprowadzenie i egzekwowanie "dolnego" ograniczenia prędkości (znak C-14) wraz z ograniczeniem "górnym" wynikającym ze stosownych przepisów, co zmusi kierowców do bardziej płynnej i jednostajnej jazdy, zmniejszając ilość emitowanych zanieczyszczeń.

Trzeba też zauważyć, że większość zanieczyszczeń będzie się kumulowała w dwóch punktach: 15-metrowych wyrzutniach spalin, które będą umiejscowione na silnie zurbanizowanych terenach Ursynowa. Będą się one mieściły w bezpośredniej bliskości (poniżej 150m) od budynków mieszkalnych. Warto także pamiętać, że w zależności od siły i kierunku wiatru, te zanieczyszczenia mogą opadać w promieniu nawet 700m od wyrzutni. W związku z tym zasadne jest zamontowanie na tychże wyrzutniach odpowiednich instalacji oczyszczających powietrze.

Szacuje się, że rocznie w Polsce z powodu zanieczyszczenia powietrza umiera prawie 50 tys. osób. Mając na uwadze zdrowie mieszkańców Ursynowa działania na rzecz ograniczenia emisji spalin są konieczne i niezbędne. W skali całej inwestycji nie spowoduje to znacznego wzrostu kosztów, a zapewni długotrwałe korzyści zdrowotne oraz ekonomiczne.

[your signature]

Podziel się tym ze znajomymi:

   

Podpisując petycję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych umieszczonych w powyższym wniosku zgodnie z regulaminem.

Obwieszczenie Wojewody Mazowieckiego (kliknij)

TREŚĆ WNIOSKU:

Szanowni Państwo,
w związku z realizacją przedsięwzięcia polegającego na „budowie drogi ekspresowej S2 – POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY na odcinku węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” – Zadanie „A” – Budowa drogi ekspresowej S2 – POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY na odcinku od węzła „Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6km”, jako mieszkaniec Ursynowa zwracam się o zobowiązanie inwestora do podjęcia wszelkich działań ograniczających emisję spalin samochodowych w tunelu POW na Ursynowie oraz przy wyjazdach z niego. Budowa tunelu POW to ogromne przedsięwzięcie, które na trwałe zmieni oblicze Ursynowa. Według szacunków w przyszłości przez tunel będzie przejeżdżało 100-120 tys. pojazdów dziennie, w tym także samochodów ciężarowych. Taki ruch może generować pokaźną ilość zanieczyszczeń szkodliwych dla zdrowia, w szczególności pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10 oraz dwutlenku azotu.

Emisja spalin samochodowych znacznie się zwiększa przy niezachowaniu płynnej jazdy, w szczególności przy regularnym przyspieszaniu i hamowaniu. W związku z tym, aby ograniczyć ilość spalin wydzielanych przez pojazdy poruszające się w tunelu, sugeruję wprowadzenie i egzekwowanie „dolnego” ograniczenia prędkości (znak C-14) wraz z ograniczeniem „górnym” wynikającym ze stosownych przepisów, co zmusi kierowców do bardziej płynnej i jednostajnej jazdy, zmniejszając ilość emitowanych zanieczyszczeń.

Trzeba też zauważyć, że większość zanieczyszczeń będzie się kumulowała w dwóch punktach: 15-metrowych wyrzutniach spalin, które będą umiejscowione na silnie zurbanizowanych terenach Ursynowa. Będą się one mieściły w bezpośredniej bliskości (poniżej 150m) od budynków mieszkalnych. Warto także pamiętać, że w zależności od siły i kierunku wiatru, te zanieczyszczenia mogą opadać w promieniu nawet 700m od wyrzutni. W związku z tym zasadne jest zamontowanie na tychże wyrzutniach odpowiednich instalacji oczyszczających powietrze.

Szacuje się, że rocznie w Polsce z powodu zanieczyszczenia powietrza umiera prawie 50 tys. osób. Mając na uwadze zdrowie mieszkańców Ursynowa działania na rzecz ograniczenia emisji spalin są konieczne i niezbędne. W skali całej inwestycji nie spowoduje to znacznego wzrostu kosztów, a zapewni długotrwałe korzyści zdrowotne oraz ekonomiczne.

Zapisz